تعریف سئو :
با درود به تیکتم خوش آمدید. در معرفی سئو به زبان ساده – بخش اول با مفهوم و مقدمات سئو‚ تعریف سئو و بهینه سازی سایت در خدمت شما بودیم. در این مطلب نیز توصیههای دیگری برای درمان سئوی صفحات سایت ارائه خواهیم کرد.ما را همراهی کنید.
برچسب عنوان یا Title Tag :
دومین نکته مهم بعد از انتخاب کلمه کلیدی در سئو، تعیین عنوان صفحات است. عنوانی که گزینش میکنید در دو منطقه نمایش دیتا میشود:
یکی در بالای مرورگر‚ و دیگری در نوشته لینک یا عنوان لینک در نتایج جستجوی گوگل.
این عنوان باید جستار و مفهوم صفحه را بصورت خلاصه توضیح دهد. در این عنوان باید از واژه ها کلیدی خویش بهرهگیری کنید. بهتر است عنوان صفحات کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد. تعداد اغلب در نتایج نشان دیتا نمیشود.
توضیحات یا Description:
بخش توضیحات میتواند قسمتی از متن اصلی باشد. طول این میتواند زیاد باشد، اما بهتر است که بین ۱۵۰ الی ۱۶۰ کاراکتر باشد.به این انگیزه که موتورهای جستجو بتوانند آنرا به چهره کامل اثر دهند.
نکته: باید بدانید که از سپتامبر ۲۰۰۹، دادههای متا یا Meta Data در رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کارایی ندارند. اما با این وجود، دادههای متا میتواند بر اینکه یک تن چقدر علاقهمند به کلیک کردن بر روی لینک شما باشد، تأثیر بگذارد.
عنوان درونی یا Page Title:
در عنوان داخلی صفحات، کلمات کلیدی باید وجود داشته باشند. به چهره قبل فرض عنوان صفحات با تگ H ١ نوشته میشود. اگر که شما سایت را خودتان طراحی کردهاید یا اینکه میتوانید تگهای صفحات را تغییر دهید، دقت کنید که در هر صفحه از سایت فقط یک بار از تگ H١. آن هم تنها برای عنوان اصلی صفحه بهرهگیری کنید.
محتوا، کلید بهینه سازی سایت:
محتوا کلید
سئو وردپرس است و بسیاری بر این باورند که امروز درونمایه پادشاهی میکند. به این موارد مهم در فرآوری درونمایه برای وب سایت دقت کنید:
تا جایی که ممکن است چکیده اما کاربردی بنویسید. به این علت که مخاطبان علاقمند به احضار نوشتار شما باشند.
ساده بنویسید. وانگهی از واژههای پیوسته با کلمۀ کلیدی کاربرد کنید .به شغل بردن واژه کلید در چند جای مطلب خیلی مفید است. اما در تکرار آن زیاده روی نکنید.
محتوای جدید و منحصر به فرد فرآوری کنید. گوگل محتوای بازپسین را اخ دارد. وب سایت خویش را به صورت منظم بهروز کنید. کوشش کنید که از کپی برداری از مطالب سایر وبلاگها و وب سایتها و حتی سایر صفحات وب سایت خود اجتناب کنید.
عبارات مهم مطلب خود را برجسته یا Bold کنید. اگر در مطلب خود قرار است به سایر صفحات سایت لینک کنید، سعی کنید که کلمههای کلیدی را به صفحات مرتبط با آن لینک بدهید.
تعریف سئو
تصویرها:
بعضی وبمسترها به راستی با قابلیتها و تفاوتهای بنیادی دو ویژگی alt و title در تصاویر آشنا نیستند. بهرهگیری صحیح از این دو خصیصه میتواند در روند بهینهسازی بهتر یک وب سایت کمک زیادی بکند.
Alt یا Alternative Information اطلاعات جایگزین برای یک تصویر است. موتورهای جستجو به کمک این ویژگی، متوجه موضوع تصاویر میشوند و آنها را پردازش میکنند. در واقع زمانی که به هر دلیلی امکان نمایش تصویر هستی نداشته باشد، اطلاعات جایگزین آن نمایش داده میشوند. اما اکر خاصیت alt مقداردهی نشده باشد فقط یک کادر خالی نمایش دیتا خواهد شد.
نکته: برخی از سیستمهای مدیریت محتوا، اسم تصویر را بصورت اتوماتیک در ویژگی alt پیمان میدهند. البته بهتر است که واژه کلیدی تارنما شما در خصیصه alt تصویر قرار دیتا شود.
Image title یا ویژگی عنوان نیز اطلاعات اضافی برای تصویر است. اطلاعات اضافی باید مرتبط، ناچیز و در بر گیرنده کلمه کلیدی باشد. این اطلاعات زمانیکه ماوس روی تصویرقرار میگیرد، به چهره tooltip نمایش داده میشوند.
آدرس صفحه یا URL
نکته مهم در آدرس صفحه این است که کران از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید.
حالت بد:
www.sitename.com/page=١٢٣۴as
حالت خوب:
www.sitename.com/chocolate-donuts.htm
لینکهای ورودی به سایت:
هر چه شمار لینکهای ورودی از سایتهای سایر بیشتر باشد، تأثیر خوبی بر بالا رفتن رتبه سایت شما خواهد داشت.
چه زمانی از استفادهی تعریف سئو در سایت‚ استجابت خواهیم گرفت؟
سوال مهمی که احتمالا برای شما پیش میآید این است که چه زمانی طول میکشد که این کارها به ثمر برسد و رتبه سایت ارتقا پیدا کند؟
برای پذیرش به این سوال باید بگوییم که برای به ثمر رسیدن این اقدامات ممکن است هفتهها یا حتی بیشتر‚ زمان ببرد. در واقع در جستار سئو نمیتوان سررسید دقیقی تعیین کرد. شما باید مستمرا مطالب اخیر تولید کنید و همچنین بردبار باشید الی بتوانید تأثیر این اقدامات را مشاهده کنید.
شما با استفاده از سرویس Google Analytics میتوانید از وضعیت تعامل کاربران با وب سایت خود آگاه شوید. برای به کارگیری این سرویس رایگان، تنها باید یک حساب کاربری گوگل بسازید. زمانیکه به محیط این سرویس وارد میشوید، میتوانید آمار مختلفی از وضیعت بازدید وب سایتتان توسط آورید. از نخستین آماری که باید آنها رسیدگی کنید، روش مراجعه بازدیدکنندگان به وب سایت شما است:
Search traffic: شمردن بازدیدکنندگانی که از طریق نتایج جستجو به سایت شما مراجعه کردهاند. یعنی آن چیزی که شما بهینه سازی کردهاید.
Direct traffic: احصاء بازدیدکنندگانی که به صورت مستقیم یعنی با وارد کردن آدرس تارنما شما در مرورگر خود، وارد وب سایت شما شدهاند.
Referral traffic: آمارگرفتن بازدیدکنندگانی که از طریق لینکها و سایر سایتها وارد سایت شما شدهاند.
با به کارگیری این اقدامات، شما میتوانید پایههای سئوی سایت خود را تقویت و بهینه کنید.سپس با صرف موعد و تعقیب مستمر، گواه افزایش بازدیدکنندگان و رتبه وب سایت خود باشید.
درباره این سایت