گوگل یا دروازه اینترنت
گوگل، غولی که همه کسب و کارهای اینترنتی را تحت تاثیر پیمان داد، مهمترین ورودی و مرجع اصلی بازدید اکثر سایت ها محسوب می شود. نیازی به یادآوری نیست که امروزه هر کس پیوندیدن خود به اینترنت را برقرار می کند آغاز وارد سایت گوگل شده و از آنجا مقاصد بعدی را پیگیری می کند. افزایش ترافیک حتی بسیاری از مدیران و گردانندگان سایت ها برای ورود به سایت خود نام سایت خویش را در گوگل جستجو کرده و از طریق نتایج گوگل وارد آن می شوند! البته منظور اصلی موسسان گوگل هم از ابتدا همین بوده که لغایت کنون به خوبی محقق شده است.
رتبه بالاتر، بازدید بیشتر
در یک مجتمع تجاری بزرگ، بی گمان فروشگاه هایی که در همان طبقه نخست و در مسیر ورود مشتری پیمان دارند نسبت به فروشگاه هایی که در طبقات بالا و یا زیر زمین پیمان دارند بیشترین شدامد مشتری را خواهند داشت. شما حتی اگر هدف دارید به طبقات بالا هم بروید باید از جلوی نخستین فروشگاه رد شده و نگاهی هم به ویترین آن بیاندازید.
گوگل همان همتافت بازرگانی زیاد بزرگ است که هر فروشنده ای برادر دارد بهترین یکتا آن را در پسندیدن داشته باشد. بهترین فروشگاه ها نیز نخستین ها در نتایج جستجو هستند. تعداد جستجوهای گوگل در روز بیش از 3.5 میلیارد باره است که به طور حتم هیچ مجتمعی الی به حال با این شمردن مشتری ساخته نشده و نخواهد شد. در این همتافت بزرگ بهترین جایگاه، رتبه های بالا در لیست جستجو است. زمانی که واژه ای جستجو می شود سایت هایی که در صفحات نخست و رتبه های اول پیمان دارند بیشترین بازدید را خواهند داشت.
چه طور در رتبه های بالای گوگل پیمان بگیریم؟
تقریبا چند ماه پس از راه اندازی گوگل و در همان سال 1998 تعداد جستجوهای یومیه گوگل به شماره 10000 رسید. و تنها یک سال بعد در سال 1999 جستجوهای یومیه گوگل از کران 3.5 میلیون باره گذشت. از همان زمان تخصص جدیدی به وجود آمد که هدف اصلی در آن بالا بردن رتبه در نتایج جستجوی گوگل بود. Search Engine Optimization یا به کوتاهی SEO خیلی زود تبدیل به شاخه ای تخصصی در صنعت اینترنت شد. گوگل متدهای عمومی برای کمک به مدیران سایت را شناسایی کرد و از طرفی هم طراحان و سئوکاران ترفندهایی در این گویه آموختند. الان افزایش رتبه در گوگل و نگه داشتن رتبه یگانه از پیچیده ترین نزاکت های اینترنتی به شمار می رود که باید همواره به روز شود.
چیتاسافت همزمان با طراحی سایت، متدهای رهنمود شده گوگل را نیز اعمال کرده و بعد متعلق به به نکوداشتن رتبه سایت را بر بنیاد کلمات درخواستی مشتری درمان می بخشد. بسیاری از مثال سایت های چیتاسافت بعد از مدت اختصار از رونمایی، بدون هیچ خرج اضافی به بازدید فوق العاده ای از سمت گوگل دریافتی اند که خود پرتو از بهینه بودن سایت های طراحی شده دارد. واحد بهینه سازی چیتا این توانایی و تجربه را دارد که هر نوع سایتی را با واژه ها سفارشی مشتری (مرتبط با گستره کار و جنبش سایت) در نتایج گوگل در رتبه های بالا قرار دهد.
درباره این سایت